Invitasjon til bidrag

Temanummer i Uniped: Partnerskap i lærerutdanningene

Bilde: unsplash.com

Til temanummeret ønsker vi bidrag som retter søkelys mot ulike sider ved partnerskapstematikken i lærerutdanningene i Norge og i andre skandinaviske land. Vi ønsker velkommen empiriske og teoretiske bidrag som demonstrerer hvordan deltakere forstår og operasjonaliserer partnerskapskonstruksjoner ved lærerutdanningene i forbindelse med lærerstudentens kvalifiseringsprosess, men også i forbindelse med kompetanseutviklingsprosjekt i skole/barnehage.  

Eksempler på relevante bidrag kan være knyttet til, men ikke avgrenset til, følgende tema:

  • Forsknings- og utviklingsarbeid i partnerskap, for eksempel i forbindelse med lærerstudentenes bachelor- og masteroppgavearbeid
  • Veiledning og samhandling
  • Læring og utvikling på tvers av kontekster
  • Ulike aktørers og institusjoners rolle og betydning i partnerskap
  • Ledelse og organisering av partnerskap i lærerutdanningene

Frist for bidrag 15.mai

Les mer i linken: